نگاهی بر کلبه سلامت سانفرانسیسکو

در دنیای نوین سفر و کسب‌وکار مفهوم اقامتگاه در حال تغییر است. فضاهای کار اشتراکی، فضاهای کاروزندگی (Live-Work Spaces)، فضاهای کار و سلامت و… بسیاری مکان‌های مدرنی که این روزها با ترکیب نیازهای روزمره با نیازهای دیگر از جمله نیاز به سفر، اقامت، ورزش، تندرستی شکل گرفته‌اند در حال تبدیل‌شدن به یک ترند تازه در دنیای گرشگری و کسب‌وکار هستند. شاخه‌ای از بازاری که می‌توان آن را هم به بازار اقامت نزدیک دانست هم به بازار تندرستی و بازار آموزش و منتورشیپ. درحالی که سبک زندگی صنعتی به‌خصوص در کشورهای توسعه‌یافته عامل بسیاری از بیماری‌های مزمن در جامعه شده است، گروهی با استفاده از علاقه مردم به سبک زندگی سالم تلاش کرده‌اند فرصت درآمدزایی مناسبی برای خود در کلان‌شهرهای صنعتی ایجاد کنند. این سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن امتیازات گردشگری سلامت، همچنین ارزش‌افزوده‌ای که برای فعالان این عرصه ایجاد می‌کند، به‌گونه‌ای فعالیت خود را برنامه‌ریزی کرده‌اند که بتوانند در این بخش منافع اقتصادی مناسبی داشته باشند. شاید در نگاه اول، به نظر برسد این فرصت سرمایه‌گذاری با گردشگری سلامت ارتباطی نداشته باشد، اما واقعیت این است که سوژه اصلی این نوع سرمایه‌گذاری، کارگران و کارمندانی هستند که از شهرستان‌ها و استان‌های کوچک‌تر به کلان‌شهرها مهاجرت می‌کنند تا بتوانند از فرصت‌های شغلی موجود در این کلانشهرها استفاده کنند و اصولا برای اقامت خود باید به‌دنبال منزل یا خوابگاه باشند.

کلبه سلامت سانفرانسیسکو

به این ترتیب کلبه‌های سلامتی پا به عرصه گذاشته و امروز به‌عنوان فعالیت زنجیره‌ای در سراسر ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شوند که علاوه بر ارائه محل اقامت برای این‌گونه افراد، سبک زندگی سالمی برای آن‌ها تدارک می‌بینند.
به این ترتیب کارمندان و کارگرانی که برای شرکت‌ها و موسسات به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند و تنها راه ارتباطی آن‌ها با محل کارشان، دنیای مجازی است به‌جای اینکه درکافی‌شاپ‌ها کارشان را انجام دهند، در همان کلبه سلامتی وظایف خود را انجام می‌دهند، بدون اینکه سلامتی خود را به مخاطره بیندازند.
کلبه‌ سلامت سانفرانسیسکو که در واقع بخشی از یک پروژه ۷/۳ میلیون دلاری است از هر یک از اعضای خود ماهانه ۲۷۰ دلار دریافت می‌کند. مالی گادسون، سرمایه‌گذار کلبه سلامتی سانفرانسیسکو که قبلا در بخش رسانه‌های آنلاین فعالیت می‌کرد، سال ۲۰۱۸ میلادی با توجه به فرصت ایجادشده برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامتی، یک‌باره فعالیتش را تغییر داد و به‌جای انتشار محتوا در فضای مجازی، کلبه سلامتی را افتتاح کرد.
گادسون در این‌باره می‌گوید: «اوایل فعالیت تنها ارائه‌دهنده خدمات محدودی مثل اتاق‌های آرامش با موسیقی آب بودیم که هزینه عضویت فقط ۹۹ دلار در ماه بود، اما با توجه به استقبال مخاطبان توانستیم خدمات ارائه‌شده را گسترش دهیم به‌صورتی که امروز نزدیک به ۱۸ خدمت مثل مدیتیشن، ماساژ و…. در این کلبه برای اعضا ارائه می‌شود.»

به اینستاگرام آگرد بپیوندید


این کلبه که درواقع یک کلیسای قرن ۱۷ بوده با تغییر کاربری و معماری به‌شکل فعلی تبدیل شده و اکنون ۶۷۰ عضو دارد.
استقبال از این مراکز یا همان کلبه‌های سلامت خودمانی در سراسر ایالات متحده آمریکا به‌گونه‌ای بوده که اکنون در شهرهای لس‌آنجلس و نیویورک نیز صدها نمونه از آن‌ها به‌صورت مراکز زنجیره‌ای مشغول به کار هستند و البته روز‌به‌روز مراجعه‌کنندگان و اعضای آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال، یکی از این کلبه‌های سلامتی زنجیره‌ای با برند Rise By We از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون نزدیک به ۱۰ هزار عضو به خود دیده است. نکته جالب توجه اینجاست که فعالیت اغلب کلبه‌های سلامتی با محوریت بانوان تشکیل می‌شوند و ظاهرا استقبال این بخش از جامعه بالاتر از مردان است. در بیشتر موارد درمان‌های ارائه‌شده و شیوه‌های مورداستفاده برای بهبود شرایط جسمی و روحی افراد مبتنی بر درمان‌های شرقی است که می‌تواند تنش‌های قابل‌توجه زندگی جوامع صنعتی را به حداقل برساند و به بدن اجازه بازسازی خود را بدهد به همین دلیل است که روند متقاضیان چنین مراکزی روبه گسترش است و همواره تعداد متقاضیان افزایش می‌یابد. کلبه‌های سلامتی ماهانه برای اعضای خود حداقل ۲۵۰ دلار صورت‌حساب صادر می‌کنند و اگر افراد هزینه را یک‌ساله پرداخت کنند، مشمول تخفیف ۱۰درصدی می‌شوند و در مجموع ۲۷۰۰ دلار می‌پردازند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تبلیغات

خبرنامه

برای اشتراک رایگان خبرنامه آگردایمیل خود را وارد کنید:

مطالب مرتبط

آکادمی آگرد

هرآنچه برای راه اندازی کسب و کار گردشگری می‌خواهید
استارتاپ های گردشگری

اکسپو ۲۰۲۰ دبی‌ با واگذاری میزبانی این نمایشگاه در سال ۲۰۲۵ به ژاپن، به ۵۱ کشور مدال طلا، ‌نقره و برنز اهدا کرد و با

استارتاپ های گردشگری

پنجمین رویداد مدتورتاک که هر سال با تمرکز بر حوزه‌های سلامت و گردشگری برگزار می‌شود، از ساعت ۱۴ تا ۲۱ روز پنجشنبه پنج اسفندماه در

خبرها و نظرها

فراخوان اولین دوره شتابدهی مرکز نوآوری تکنوتجارت با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد.بر اساس این فراخوان، شرکت توسعه کسب‌وکارهای نوگرای تجارت