همفکری استارتاپ‌ها و شرکت‌های گردشگری در اتاق بازرگانی تهران

کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در بیست و سومین نشست خود، میزبان جمعی از فعالان استارتاپی و زیست‌بوم نوین گردشگری کشور شد.

در این جلسه که به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، فعالان و کارآفرینان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره الزامات و پیش‌نیازهای تشکیل اکوسیستم نوآور گردشگری در ایران بحث و گفت‌و‌گو کردند.

در جلسه امروز علاوه بر تحلیل اثرات زیان‌بار شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد گردشگری و رکود حاصل از آن بر کسب و کارهای این حوزه، حاضران به موانع بر سر راه تشکیل اکوسیستم نوآور در حوزه گردشگری نیز پرداختند. به رسمیت شناخته نشدن مشاغل و کسب و کارهای حوزه گردشگری معرفی مهمترین عاملی است که شرکت‌کنندگان در جلسه امروز بر آن تاکید کردند. به باور شرکت‌کنندگان در نشست کمیسیون گردشگری اتاق تهران، برای حل مشکلات استارت‌آپهای این حوزه باید دولت و مجلس و همه متولیان گردشگری در رویکردهای سنتی خود تجدیدنظر کنند و با کمک گرفتن از توانمندی‌های بخش خصوصی، وظیفه تسهیل‌گری و تقویت زیست‌بوم نوین گردشگری را عهده‌دار شوند.

در این جلسه آزاد سوف زمانی بنیان‌گذار شرکت خدمات مسافرتی ایوار، میلاد محسنی، بنیان‌گذار اقامت‌گاه بوم‌گردی قدیم‌خونه؛ امیر فنائیان، بنیان‌گذار و مدیرعامل الی‌گشت، علی‌اکبر مالکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران؛ بابک سهرابی، بنیان‌گذار جاجیگا در رشت؛ پارسا شرفی، بنیان‌گذار استارتاپ کیوآرگردی بندرعباس؛ مهرداد ناطقی، بنیان‌گذار استارتاپ تریپ‌ساز کرمان؛ هادی شجاری، بنیان‌گذار استارتاپ آریامدتور، سما بنی‌اسدی، بنیان‌گذار کسب‌وکار طبیعت‌گردی نارون؛ علیرضا شیرازی از آژانس مسافرتی پرشیا تور، عرفان صالحی از استارتاپ تراول‌ترمه اصفهان، محسن نبی‌زاده، بنیان‌گذار استارتاپ هیچ‌هاپ از تبریز، عاطفه هاشمی، موسس کسب و کار روچ، مهدی حجازیان از هلدینگ انیاک و تنی چند از فعالان میراث فرهنگی، حوزه گردشگری، صنایع دستی و میهمان مجید حسینی‌نژاد، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران و رضا جمیلی دبیر این کمیسیون بودند.

در جلسه بیست و سوم کمیسیون گردشگری، سید محمد حسین سجادی‌نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور داشت که درباره عملکرد این معاونت و اقداماتی که در دو سال گذشته برای تجدیدنظر در برداشت‌های سنتی و حمایت از گردشگری نوین انجام شده، صحبت کرد. به گفته سجادی‌نیری دولت استارتاپ‌های فعال در حوزه گردشگری را به عنوان شرکت دانش‌بنیان نمی‌شناسد و به همین دلیل کسب و کارهای این حوزه از حمایت‌های مادی و معنوی این معاونت و صندوق کارآفرینی امید و بهره کافی را نمی‌برند. دبیر ستاد فناوری‌های نرم معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از قرار گرفتن استارتاپ‌های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی در دسته‌بندی جدیدی به نام شرکت‌های خلاق و فرهنگی خبر داد که به گفته او روزنه‌هایی امیدبخش برای حمایت از این نوع کسب و کارهاست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تبلیغات

خبرنامه

برای اشتراک رایگان خبرنامه آگردایمیل خود را وارد کنید:

مطالب مرتبط

آکادمی آگرد

هرآنچه برای راه اندازی کسب و کار گردشگری می‌خواهید
گردشگری ایران
داده‌های گردشگری

توسعه GDP از طریق گردشگری، یکی از ایده‌های نوین اقتصاد ایران است. مقاله جامع FBJ با محوریت وضعیت گردشگری در جهان، این صنعت را در

محمدی فلایتیو
استارتاپ های گردشگری

واژه فم‌تریپ با اینکه همزمان با ایجاد شبکه‌های اجتماعی وارد فرهنگ کمپین‌های تبلیغاتی شده، اما بازار جهانی این مدل تبلیغات در دنیا رو به گسترش

استارتاپ های گردشگری

اکسپو ۲۰۲۰ دبی‌ با واگذاری میزبانی این نمایشگاه در سال ۲۰۲۵ به ژاپن، به ۵۱ کشور مدال طلا، ‌نقره و برنز اهدا کرد و با