الزامات تاسیس اکوسیستم نوآور گردشگری چیست؟

مجتبی عزیزی، بنیانگذار دست‌شاپ در این ویدئو می‌گوید: چطور در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اکوسیستمی با حضور تمام بازیگران خرد و بزرگ تشکیل داد و با هم‌افزایی و تعامل نظر، امکان دیده شدن جهانی را فراهم کرد.

بنیانگذار دست‌شاپ می‌گوید پتانسیل بالای گردشگری در دنیا بالاست و در ایران نیز باید از موقعیتی که ویروس کرونا ایجاد کرده، نهایت استفاده را برد. راه‌حلی که عزیزی ارائه می‌دهد این است که در حد توان امکانات و زیرساخت‌های توسعه گردشگری را در کشور فراهم کرد و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بعد از عادی‌تر شدن شرایط و باز شدن مرزها، پرقدرت‌تر ظاهر شد. به گفته بنیان‌گذار دست‌شاپ اگر در مرحله بذرپاشی گردشگری پرقدرت ظاهر شویم، هنگام درو کردن و زمانی که گردشگری دوباره رونق می‌گیرد، سیل عظیم گردشگران روانه کشور می‌شوند. عزیزی تاکید می‌کند که دیجیتال مارکتینگ با وجود نیاز مبرمی که در صنعت گردشگری کشور به آن احساس می‌شود، تاکنون جدی گرفته نشده است. او دیجیتال مارکتینگ را ابزاری برای پر کردن شکاف عمیق به وجود آمده میان خواسته و نیاز گردشگران با محصولات و خدمات ارائه شده در هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همینطور تولید محصولاتی جهانی و معرفی بهتر آن‌ها می‌داند. بنیان‌گذار دست‌شاپ تشکیل اکوسیستم نوآور گردشگری کشور را اتفاقی مبارک تلقی می‌کند و بر این باور است که اکوسیستم باید نزد حاکمیت، سرمایه‌گذاران، فعالان و ذی‌نفوذها و صاحب‌منصبان و… معرفی شود. به گفته عزیزی بسیاری از متولیان و تصمیم‌گیران و سیاست‌سازان در کشور هنوز نمی‌دانند که گردش مالی صنعت گردشگری و کسب و کارهای وابسته به آن تا چه اندازه بالاست و چنانچه وارد اتحادی استراتژیک با کارآفرینان و نخبگان و فعالان اکوسیستم نوآور گردشگری شوند، تاثیری خیره‌کننده بر گردشگری ایران خواهد داشت.

Leave A Reply

Your email address will not be published.